Het EdgeRank-algoritme – Tips voor het verhogen van uw Facebook Edge Rank

Het EdgeRank -algoritme – Tips voor het verhogen van uw Facebook Edge Rank

Het Facebook-algoritme, bekend als EdgeRank, gebruikt meer dan honderdduizend factoren om te bepalen welke artikelen in de nieuwsfeed moeten worden weergegeven. Het staat ook wel bekend als het machine learning-algoritme. Facebook stopte met het gebruik van het systeem in 2011 nadat het ontdekte dat het niet werkte. Dit algoritme is gemaakt door Google, die het al jaren gebruikt. Toch gebruikt het Facebook-team het nog steeds. Maar in sommige opzichten is het niet zo handig meer.

EdgeRank

Hoe meer mensen je pagina leuk vinden, hoe hoger je EdgeRank zal zijn. Facebook beloont zowel organische als betaalde berichten met verschillende gewichten. Het is belangrijk om je pagina zo vaak mogelijk op te volgen met berichten. Zorg er echter voor dat u consistent bent met uw publicatieschema. U moet uw inspanningen opvolgen om meer pagina-likes te krijgen. Als je een groot aantal fans hebt, moet je vaak posten. Het is niet genoeg om één keer te posten en te hopen dat het je EdgeRank zal verhogen.

Hoewel er geen officiële richtlijnen zijn om de waarde van de like van een Facebook-fan te bepalen, speelt dit algoritme een belangrijke rol in de manier waarop gebruikers met je pagina omgaan. Het is een goed idee om vaak en vaak te posten, maar vermijd geautomatiseerde berichten. Hoe meer mensen zich bezighouden met uw inhoud, hoe hoger de EdgeRank zal zijn. Evenzo moet u proberen spam te vermijden door automatische toepassingen te gebruiken. Gebruik in plaats daarvan marketingtools voor sociale media zoals die van Facebook om uw merk te promoten.

Klik hier voor meer informatie: Fellmedia SEO